Vzorové ukázky spolupráce
1. Články na klíč bez výrazné spolupráce klienta
náročnost – cca 12 hod/článek (závisí na tématu)
výhoda – plný outsourcing, kvalita zpracování (celý obsah připravuje redakce)
nevýhoda – menší vliv klienta na konkrétní obsah
Tým redaktorů připravuje a vydává články zcela samostatně. Informace si redaktoři shánějí sami, klient může poskytnout podklady z vlastních zdrojů. Obrázky se používají z katalogů a webu klienta, případně z free internetových galerií dle požadavků na dodržování autorských práv.
S klientem se na začátku spolupráce dohodne struktura článků, frekvence vydávání, dlouhodobé okruhy témat, způsob odkazování na web klienta z článků, formát reklamy k článku, podpis atd.
Poté redakce pracuje samostatně a připravuje jednotlivé články. Po dokončení článku se vždy pošle klientovi k odsouhlasení a připomínkám; poté se článek vydá na internetu.
V průběhu vydávání článků redakce konzultuje s klientem nová témata a reaguje na aktuální potřeby komunikace určitých témat přípravou článků i mimo původní dlouhodobý plán. Pro jednotlivé články je vedena důkladná statistika čtenosti a prokliků na stránky klienta měřené pomocí Google Analytics. Práce se statistikami pomáhá ve zkvalitňování článků a způsobu odkazování z nich.
2. Články s částečnou spoluprácí klienta
náročnost – cca 7 hod/článek
výhody – obsah článku si klient řídí sám, nižší hodinová náročnost na přípravu
nevýhoda – náročnější na komunikaci, vyžaduje větší spolupráci ze strany klienta
Redakce s klientem připraví obecnou strukturu obsahu článků, podoby komerčních částí článků a konkrétní témata článků. Klient spolu s redakcí pro každé téma nastíní hrubou osnovu obsahu článku (o čem chce, aby článek byl) a obsah inzertního sdělení pro každý článek. Redaktorům dodá veškeré potřebné obrázky a všechny podklady, které k danému tématu článku dokáže z vlastních zdrojů sehnat (dřívější publikované články, PR články, vlastní texty na webu atd.).
Redakce podle zadání klienta připraví článek a dle jeho připomínek článek finálně doladí. Poté pošle klientovi náhled k odsouhlasení a článek vydá. Naši redaktoři kompletně zajišťují komunikaci s médiem během nasazování článku a kontrolujeme správné zobrazení a správné vedení odkazů z textu. Za příplatek je možné zajistit i vedení podrobných statistik čtenosti a proklikavosti článků. Díky nim má přehled, který článek byl úspěšný.
Pokud má redakce přístup k interním statistikám návštěvnosti webových stránek klienta (Google Analytics), může sledovat počty a kvalitu přivedených návštěv z jednotlivých článků. Pro kvalitnější spolupráci je přístup ke statistikám návštěvnosti stránek klienta rozhodně doporučený. Získané informace ze statistik redakce využívá pro provádění zlepšovacích úprav v dalších článcích.
3. Články s výraznou spoluprácí klienta
náročnost – cca 4 hod/článek
výhody – nižší náklady nebo větší počet realizovaných článků, kontrola nad obsahem článku, aktuálnější obsah díky unikátním informacím od klienta
nevýhody – velké časové zapojení klienta, nutné kapacity a schopnosti na psaní článků od vlastních zaměstnanců
Redakce s klientem připraví obecnou strukturu obsahu článků, podoby komerčních částí článků a konkrétní témata článků. Klient pro každé téma připraví kompletní obsah článku a dodá veškeré obrázky.
Díky zpracování klientem článek obsahuje unikátnější informace, které čtenáři hledají a ocení. Redakce dodaný článek v závislosti na jeho kvalitě více či méně upraví a doladí tak, aby byl atraktivní, obsahoval všechny potřebné prvky a splňoval předpoklady pro dobrou čtenost.
Hotový článek potom redakce pošle klientovi k odsouhlasení. Poté se článek vydá.
Naši redaktoři kompletně zajišťují komunikaci s médiem během nasazování článku a kontrolujeme správné zobrazení a správné vedení odkazů z textu.
Za příplatek je možné zajistit i vedení podrobných statistik čtenosti a proklikavosti článků. Díky nim má přehled, který článek byl úspěšný a co v něm dobře fungovalo. Pokud má redakce přístup k interním statistikám návštěvnosti stránek klienta v Google Analytics, může navíc sledovat, jak se článkům daří kvalitně oslovovat čtenáře. Získané informace potom redakce využívá pro provádění zlepšovacích úprav v dalších článcích.
Domluvit publikaci článků v médiích