Jak výkonný může být článek?
Zvykli jste si na míru prokliku (CTR) z bannerové reklamy okolo 0,1 – 0,5%? Díky článkům můžete mít mnohem víc! Dle našich dlouhodobých zkušeností se CTR u publikovaných článků pohybuje v rozmezí od 2 – do 20% (v závislosti na atraktivnosti tématu a médiu). Je to logické. Dobře napsaný článek má k oslovení a získání čtenáře mnohem větší prostor a možnosti.
Článek může být praktický, může poradit, inspirovat, může být plný obrázků. A hlavně může komunikovat nevtíravým a slušným způsobem. To se mimo jiné projeví i ve vyšší kvalitě přivedených návštěvníků na stránky. Zůstanou déle, prohlédnou si více stránek, napíšou dotaz skrz kontaktní formulář. Je docela běžné, že např. bannery mají bounce rate (míru opuštění stránek) okolo 70 - 80%. To znamená, že až 8 z 10 přivedených lidí na stránky ihned odejde. Původně uváděná míra CTR takového banneru okolo 0,1 a 0,5% se pak tímto ještě rapidně zmenší. Přijde Vám z tohoto pohledu takovýto nástroj reklamy užitečný a hodný těch desítek nebo stovek tisíc, které za ně ročně běžně utrácíte?
Oproti tomu bounce rate dobře napsaného článku se běžně pohybuje v rozmezí 25 – 50%. Přeloženo do běžné mluvy – po prokliku skrz odkaz z článku na vaše stránky namísto 8 lidí z 10 odejde asi jen každý čtvrtý až druhý. Roli zde hraje řada faktorů – zajímavé téma, délka článku, vhodná doba publikace, vhodné médium publikace, umístění odkazů a reklamy do článku atd. S vhodným nastavením těchto detaily máme mnohaleté zkušenosti, takže pro úspěch článku uděláme maximum.
Jeden příklad pro ilustraci:
Článek o dovolené v Bulharsku:
Češi znovuobjevují dovolenou v Bulharsku. Je levná a dnes už i luxusní
Čtenost článku cca 30 000, počet prokliků skrz článek na web klienta cca 4000, CTR 14%, bounce rate 35%.
Zaujalo vás to? Ozvěte se nám a domluvte si s námi publikaci několika zkušebních článků. Objevíte nové možnosti prezentace svých služeb.